Asertywność jako metoda na zwiększenie efektywności własnej oraz skuteczności w relacjach z klientami

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej na temat asertywności oraz – przede wszystkim – ćwiczenie zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych. Uczestnicy po szkoleniu będą umieli odróżnić zachowania asertywne od uległych i agresywnych, a zatem właściwie na nie reagować. Będą umieli wzmacniać poczucie własnej wartości i zachowywać się asertywnie: odmawiać bez poczucia winy, reagować na krytykę, wyrażać swoje zdanie, rozmawiać z agresywnym klientem.

Cele:
- uświadomienie uczestnikom wiedzy na temat zachowań interpersonalnych
- pokazanie uczestnikom korzyści z zachowań asertywnych
- przekazanie narzędzi do samodzielnego znajdowania zasobnych stanów emocjonalnych
- pokazanie technik wyrażania uczuć, życzeń i opinii
- kształtowanie u uczestników zachowań asertywnych
- wypracowanie praktycznych umiejętności reagowania na agresję, krytykę
- motywacja do pracy zawodowej
- zdobycie umiejętności skutecznego osiągania celów
- znajomość i obrona własnych praw
- nauczenie pracowników różnic pomiędzy uległością, asertywnością i agresją

Dlaczego warto wziąć udział?

Wartością asertywnych pracowników jest fakt, iż dostrzegają oni pozytywne aspekty popełnianych błędów, umieją analizować i wyciągać wnioski, co umożliwia lepsze działania i unikanie podobnych błędów w przyszłości. To dzięki asertywnym pracownikom, kierownik może wypracować optymalne rozwiązania. Pracownicy asertywni są często motorem pozytywnych zmian w firmie, przyczyniają się do realnych zysków organizacji.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do:

  • pracowników i zespołów, których praca wiąże się ze stresem, presją czasu, dużą odpowiedzialnością
  • pracowników działów kontaktujących się pracowników klientami
  • pracowników posiadających problemy z asertywności, nieasertywnych
  • pracowników nadmiernie uległych lub agresywnych
  • przełożonych, zarządzających zespołem
  • pracowników różnych działów współpracujących ze sobą
  • osób dbających o zdrowie fizyczne i psychiczne
  • osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji i umiejętności

Program szkolenia

Asertywność – czym jest, a czym nie jest?

  • Idea i zasady zachowania asertywnego
  • Osobowość a asertywność – cechy człowieka asertywnego
  • Odróżnienie asertywności od zachowań agresywnych, depresyjnych lub uległych
  • Inteligencja emocjonalna i inteligencja społeczna a asertywność
  • Czy każdy może być asertywny?

Mapa asertywności, moje prawa i ich obrona

  • Mapa asertywności – kwestionariusz diagnozujący obszary, w jakich obszarach uczestnik przyjmuje postawę asertywną, a w jakich nie
  • Lista moich praw – co oznaczają one w rzeczywistości
  • Obrona moich praw w sytuacjach społecznych i osobistych

Asertywność a myślenie o sobie

  • Praca nad poczuciem własnej wartości uczestników – analiza mocnych stron
  • Czym jest monolog wewnętrzny i jak nad nim pracować, by myśleć asertywnie
  • Ćwiczenia z komunikacji werbalnej i niewerbalnej w mówieniu o sobie – asertywna autoprezentacja
  • Budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o własne zasoby

Model postawy asertywnej

  • Świadomość siebie a zwierciadło społeczne
  • Co utrudnia mi bycie asertywnym?
  • Pojęcie granic osobistych – wyznaczanie własnych granic, respektowanie granic innych ludzi

 Techniki komunikacyjne w asertywności

  • Asertywność a komunikacja
  • Złote zasady asertywnej komunikacji
  • Opis faktów zewnętrznych i wewnętrznych kontra ocenianie
  • Umiejętność słuchania
  • Mimika, gestykulacja, język ciała

Ćwiczenia ważniejszych sytuacji wymagających komunikacji asertywnej

  • Asertywna pochwała
  • Wyrażanie własnych opinii i przekonań
  • Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna krytyka
  • Reagowanie na krytykę i atak
  • Wyrażanie gniewu i złości
  • Obrona własnych granic
  • Asertywne łagodzenie sytuacji konfliktowych

Użyteczne techniki do stosowania w trudnych sytuacjach

  • zdarta płyta
  • słoń
  • jujitsu
  • asertywna kanapka
  • asertywne odraczanie
  • asertywne pytanie na pytanie

Asertywność w organizacji

  • Organizacyjne warunki dla asertywności
  • Asertywne relacje ze współpracownikami
  • Dlaczego asertywność jest potrzebna w zarządzaniu?
  • Przywileje i obowiązki asertywnych menedżerów i pracowników
  • Asertywne relacje z klientami miłymi i trudnymi

Podsumowanie szkolenia.

Czas trwania

pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Prelegenci

trener Effect Group

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
1 445
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa
ul. Jerzego Bajana 31D
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa ul. Jerzego Bajana 31D
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!