Szkolenie: Strategie generowania oszczędności w zakupach

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/strategie-generowania-oszczednosci-w-zakupach-71324

Informacje o szkoleniu

  • Strategie generowania oszczędności w zakupach


    ID szkolenia: 71324
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Sprzedaż i obsługa klienta
  • Adres szkolenia:

    MsMermaid - Conference Center
    Wioślarska 8
    00-411 Warszawa
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 16-17.09.2019
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10-17, 9-16
  • Organizator szkolenia:

    Langas Group
    Krakowskie Przedmieście 79
    00-079 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Langas Group
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego zaprezentujemy Państwu narzędzia i metodologie pracy proaktywnego działu zakupów. Pokażemy w jaki sposób przejść z funkcji reaktywnej opartej głównie na realizacji zapotrzebowania partnerów wewnętrznych i klientów, do funkcji pro-aktywnej, podejmującej inicjatywy strategiczne tj. zarządzanie bazą dostawców (konsolidacja, dywersyfikacja, TSM etc.), zwiększanie atrakcyjności firmy w oczach dostawców, standaryzacja produktów i procesów, strategiczne zarządzanie kosztami w łańcuchu dostaw, zarządzanie zewnętrznymi zasobami firmy np. zasobami R&D.

Na szkolenie zapraszamy:

Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
Kierowników Zaopatrzenia
Kierowników Organizacji i Logistyki
Kupców, Specjalistów ds. Zakupów
Kierowników Operacji Logistycznych

Szkolenie skierowane jest do:

Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
Kierowników Zaopatrzenia
Kierowników Organizacji i Logistyki
Kupców, Specjalistów ds. Zakupów
Kierowników Operacji Logistycznych

Program szkolenia:

PROGRAM – 16 września 2019 r.

9.30-10.00 Rejestracja uczestników
10.00 Rozpoczęcie szkolenia

ROLA I RANGA DZIAŁU ZAKUPÓW I LOGISTYKI W FIRMIE

Rola Działu Zakupów i Logistyki w nowoczesnym przedsiębiorstwie - podstawowe informacje o zasadach funkcjonowania.
W jaki sposób Zakupy i Logistyka kontrybuuje do wyników finansowych firmy EBIT i ROA – cele strategiczne optymalizacji kosztowej
Relacje pomiędzy procesami zakupów a innymi procesami przedsiębiorstwa (KPI zakupowe).
Gdzie szukać oszczędności – model Silnika Optymalizacji Kosztowej (SOK).
Strategiczne zarządzanie zewnętrznymi zasobami w procesach realizacji oszczędności.
Wykorzystanie zasobów dostawców (wiedzy i doświadczenia w swoich branżach) do pracy nad optymalizacją kosztową naszej firmy.
Zasady organizacji warsztatów optymalizacyjnych z wykorzystaniem dostawców (model IGW)
ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ W ŁAŃCUCHU DOSTAW

Omówienie modeli logistycznych (Lean oraz Agile) jakie są różnice, kiedy stosować i jak łączyć te dwa różne podejścia.
Zapas bezpieczeństwa - kształtowanie i optymalizacja (analiza ABC i XYZ oraz analiza ryzyka).
Definiowanie ryzyka oraz model analizy ryzyka w łańcuchu dostaw.
Model VMI (Vendor Managed Inventory) oraz CS - stock konsygnacyjny – zasady tworzenia na wybranym przykładzie
Analiza kosztów produkcyjnych oraz kosztów magazynowania
Ustalanie dostaw JIT oraz KANBAN we współpracy z dostawcą
Zastosowanie Cross Dockingu
Porównanie wad i zalet transportu własnego i wynajmowanego
Optymalizacja zapasu w łańcuchu dostaw.
16.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

PROGRAM – 17 września 2019 r.

8.30-9.00 Rejestracja
9.00 Rozpoczęcie szkolenia

ZARZĄDZANIE KOSZTAMI I KATEGORYZACJA ZAKUPÓW

Kategoryzacja zakupów jako podstawa organizacji pracy kupców.
Zasady tworzenia modelu TCO
Analiza modelu Should Cost Model oraz TCO na wybranych przykładach
Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy
Wykorzystanie narzędzi finansowych oraz zasady bezpiecznych i elastycznych kontraktów terminowych
W jaki sposób połączyć zadania operacyjne Logistyki i Zakupów do wyników finansowych firmy EBIT i ROA – cele strategiczne optymalizacji kosztowej
One Pager – od czego zacząć pracę?
ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI , WYBÓR, OCENA WSPÓŁPRACY I ROZWÓJ

Kryteria wyboru i oceny dostawcy - omówienie i praktyka stosowania.
Modelowanie preferencji w ocenie dostawców
Zastosowanie macierzy Kraljic oraz „modelu wiatraka” w ocenie strategicznej dostawców.
Zarządzanie ryzykiem braku odstaw (dostawcy strategiczni i wąskie gardła)
Zarządzanie w sytuacji dużej ilości dostawców (tzw. produkty grupy C)
OTIF - przykład zastosowania , obliczania i automatyzacja wskaźnika.
Określanie ryzyka współpracy z dostawcą – metodologia zaczerpnięta z VDA
Oceny możliwości, ocena kompetencji oraz stabilności finansowej i zagrożenia upadłością.
Narzędzia oceny bieżącej współpracy z dostawcą. Modelowanie wskaźników OTIF, OLIP oraz wskaźników jakościowych
Model oceny wsparcia technicznego, serwisu posprzedażowego, innowacyjności dostawców.
Wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych w procesie oceny dostawców.
16.00 Zakończenie dnia szkolenia

Informacje o prelegentach:

Ekspert w dziedzinie „szczupłych” systemów logistycznych, e-systemów zarządzania logistyką w tym przetargów elektronicznych i e-Aukcji.
Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania „szczupłych” modeli zarządzania kosztami (VMI, CS, KANBAN, TCO) oraz narzędzi elektronicznych wspierających logistykę firmy (ERP, EDI, Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, …). Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza trzy i pół miliarda Euro i wciąż rośnie.
Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził projekty optymalizacji kosztów. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię optymalizacji kosztów, budował bazę dostawców, prowadził kluczowe projekty oszczędnościowe m.in. wdrażał lean supply chain w zakładach Europejskich i Azjatyckich. Później jako kierownik działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów Grupy Carlsberg na całym świecie.
Obecnie jako Global Category Manager w Grupie Danfoss, tworzy strategię zakupową i prowadzi negocjacje z kluczowymi dostawcami.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1870 - +23% VAT

Cena zawiera:

CENA ZAWIERA: uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat obiady, poczęstunek podczas przerw

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

uczestnictwo w dwudniowym szkoleniu dla jednej osoby
materiały szkoleniowe, certyfikat
obiady, poczęstunek podczas przerw
*cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Szkolenie, kurs: Strategie generowania oszczędności w zakupach