O szkoleniu
Celem szkolenia jest:
- Określenie zakupów w logistyce przedsiębiorstwa, kalkulacja logistycznego kosztu całkowitego
- Poznanie nowoczesnych rozwiązań w zakresie organizacji działu zakupów
- Poznanie kryteriów konsolidacji i dekonsolidacjii zakupów
- Poznanie nowoczesnych metod redukcji kosztów zakupów
Identyfikacja bezpośrednich i pośrednich czynników wpływających na decyzję o zakupie
- Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów dostaw
- Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu dostaw
- Zapoznanie się z technikami oceny i kwalifikacji dostawców
- Sposobów radzenia sobie z monopolem po stronie dostawcy
- Przedstawienie zachodnioeuropejskich rozwiązań w zakresie zaopatrzenia
- Poznanie metod kalkulacji cen przez dostawców
- Przedstawienie metod kalkulacji kosztów logistyki oraz identyfikacja konfliktów kosztowych w przedsiębiorstwie
- Przedstawienie narzędzi wspomagających zarządzanie zakupami
- Poznanie sposobu optymalizacji składowania
- Przedstawienie metod wspomagających zarządzanie transportem i wybór przewoźnik
- Zajęcia ilustrowane będą przykładami z praktyki gospodarczej firm polskich i zagranicznych.
- Określenie zakupów w logistyce przedsiębiorstwa, kalkulacja logistycznego kosztu całkowitego
- Poznanie nowoczesnych rozwiązań w zakresie organizacji działu zakupów
- Poznanie kryteriów konsolidacji i dekonsolidacjii zakupów
- Poznanie nowoczesnych metod redukcji kosztów zakupów
Identyfikacja bezpośrednich i pośrednich czynników wpływających na decyzję o zakupie
- Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów dostaw
- Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu dostaw
- Zapoznanie się z technikami oceny i kwalifikacji dostawców
- Sposobów radzenia sobie z monopolem po stronie dostawcy
- Przedstawienie zachodnioeuropejskich rozwiązań w zakresie zaopatrzenia
- Poznanie metod kalkulacji cen przez dostawców
- Przedstawienie metod kalkulacji kosztów logistyki oraz identyfikacja konfliktów kosztowych w przedsiębiorstwie
- Przedstawienie narzędzi wspomagających zarządzanie zakupami
- Poznanie sposobu optymalizacji składowania
- Przedstawienie metod wspomagających zarządzanie transportem i wybór przewoźnik
- Zajęcia ilustrowane będą przykładami z praktyki gospodarczej firm polskich i zagranicznych.
Kto powinien wziąć udział?
Do udziału w szkoleniu zapraszamy kadrę kierowniczą i pracowników działów zakupów, zaopatrzenia oraz innych komórek logistycznych koordynujących przepływ i utrzymanie zapasów w przedsiębiorstwie.
Program szkolenia
1. Rola zakupów w nowoczesnym przedsiębiorstwie i logistyce
- Logistyka a zakupy
- Kalkulacja logistycznego kosztu całkowitego jako kryterium decyzyjne w zakupach
- Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
- Wpływ pozostałych sfer funkcjonowania przedsiębiorstwa na zakupy
- Organizacja działu zakupów
- Kryteria konsolidacji i dekonsolidacji zakupów
- Koszty zakupu
- Zasady sterowania łańcuchem dostaw
2. Polityka współpracy z dostawcą
- Zasady konstrukcji długofalowej polityki zakupów
- Umowa dostawy, umowy ramowe
3. Organizacja procesu zakupu
- Źródła informacji na potrzeby zakupu
- System informacji na potrzeby zakupu, wykorzystanie Internetu w zakupie
- E-procurment
- Fazy procesu zakupu
- Dokumenty wpierające proces zakupów
- Prognozowanie zapotrzebowania
- Audyt i ocena dostawców
- Konstrukcja umowy z dostawcą
- Kontrola realizacji umów dostawy
4. Zasady negocjacji cen z dostawcą
- Ceny oparte o klasyczne rodzaje kalkulacji - koszty +
alternatywne sposoby kalkulacji cen: Total Cost of Ownership, Metoda naśladownictwa, Metoda zwrotu,
- Negocjacje obniżek cen
- Negocjacje podwyżek cen
5. Organizacja dostaw materiałów
- Rola zapasów materiałowych w przedsiębiorstwie
- Konflikty logistyczne
- Klasyfikacja funkcjonalna zapasów
- Klasyfikacja i redukcja zapasów metodą ABC
- Organizacja magazynów
- Analiza wielowymiarowa materiałów
- Wycena zapasów i koszty utrzymania zapasów
- Metody kontroli zapasów
- Określenie optymalnej partii zamówienia - EOQ
6. Minimalizacja ryzyka związanego z zakupem
- Źródła ryzyka związanego z zakupami
- Ryzyko związane z dostawcą
- Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
- Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
7. Transport na potrzeby zakupów
- Kryteria wyboru środka transportu; wybór transportu swój - obcy
- Kryteria wyboru i oceny dotychczasowego przewoźnika
- Szacowanie kosztu transportu
- Konsolidacja w transporcie
Temat i program szkolenia chroniony prawem autorskim.
- Logistyka a zakupy
- Kalkulacja logistycznego kosztu całkowitego jako kryterium decyzyjne w zakupach
- Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
- Wpływ pozostałych sfer funkcjonowania przedsiębiorstwa na zakupy
- Organizacja działu zakupów
- Kryteria konsolidacji i dekonsolidacji zakupów
- Koszty zakupu
- Zasady sterowania łańcuchem dostaw
2. Polityka współpracy z dostawcą
- Zasady konstrukcji długofalowej polityki zakupów
- Umowa dostawy, umowy ramowe
3. Organizacja procesu zakupu
- Źródła informacji na potrzeby zakupu
- System informacji na potrzeby zakupu, wykorzystanie Internetu w zakupie
- E-procurment
- Fazy procesu zakupu
- Dokumenty wpierające proces zakupów
- Prognozowanie zapotrzebowania
- Audyt i ocena dostawców
- Konstrukcja umowy z dostawcą
- Kontrola realizacji umów dostawy
4. Zasady negocjacji cen z dostawcą
- Ceny oparte o klasyczne rodzaje kalkulacji - koszty +
alternatywne sposoby kalkulacji cen: Total Cost of Ownership, Metoda naśladownictwa, Metoda zwrotu,
- Negocjacje obniżek cen
- Negocjacje podwyżek cen
5. Organizacja dostaw materiałów
- Rola zapasów materiałowych w przedsiębiorstwie
- Konflikty logistyczne
- Klasyfikacja funkcjonalna zapasów
- Klasyfikacja i redukcja zapasów metodą ABC
- Organizacja magazynów
- Analiza wielowymiarowa materiałów
- Wycena zapasów i koszty utrzymania zapasów
- Metody kontroli zapasów
- Określenie optymalnej partii zamówienia - EOQ
6. Minimalizacja ryzyka związanego z zakupem
- Źródła ryzyka związanego z zakupami
- Ryzyko związane z dostawcą
- Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
- Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
7. Transport na potrzeby zakupów
- Kryteria wyboru środka transportu; wybór transportu swój - obcy
- Kryteria wyboru i oceny dotychczasowego przewoźnika
- Szacowanie kosztu transportu
- Konsolidacja w transporcie
Temat i program szkolenia chroniony prawem autorskim.
Czas trwania
Pobyt: od 19.02.2014 r. (kolacja) do 22.02.2014 r.(obiad)
Prelegenci

Doktor zarządzania - ekspert w dziedzinie nowoczesnych metod zarządzania produkcją, organizacji i sterowania procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie. Pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej oraz kierownik studiów i jednocześnie wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzania Projektem Europejskim. Od 2000r. Ekspert w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego oraz Podlaskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Autor wielu artykułów, 5 książek i współautor poradników z zakresu optymalizacji procesów logistycznych, produkcji, redukcji kosztów logistycznych oraz zarządzania projektami. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w ramach programu TEMPUS. Doświadczony wykładowca , od kilkunastu lat prowadzi wysoko oceniane szkolenia dla pracowników przedsiębiorstw i przedstawicieli jednostek samorządowych oraz zajmuje się doradztwem. Projektuje i wdraża projekty z zakresu m. in. optymalizacji procesów logistycznych, produkcyjnych, administracyjnych, zwiększania produktywności i wydajności pracowników i maszyn.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Czarny Potok ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 20
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
5 % rabat przy zgłoszeniu 1 osoby (1796,00 zł netto + VAT) / 7 % rabat przy zgłoszeniu 2 osób (1758,00 zł netto + VAT) - Promocja obowiązuje przy zgłoszeniu do 20.01.2014 r.
1 890
zł
Cena zawiera:
- zakwaterowanie, pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, certyfikat, imprezę integracyjną w karczmie góralskiej, bezpłatne korzystanie z hotelowego basenu, sauny oraz jacuzzy
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach