Szkolenie

Efektywny handlowiec – sztuka wzrostu sprzedaży

O szkoleniu

Błyskawiczne zmiany rynkowe, ataki konkurencji, konsolidacje rynku i dostawców, walka o cenę, obrona marży, nowe standardy obsługi klienta – to tylko niektóre czynniki rynkowe które oddziaływają bezpośrednio na pracę handlowca . Profil handlowca zmieniał się z osoby dostarczającej towar lub usługę, w osobę projektującą współpracę ( długofalową), skutecznego negocjatora, inspiratora, eksperta w swojej dziedzinie. Techniki sprzedaży i negocjacji z roku na rok stają się co raz bardziej skomplikowane. Handlowiec by stać się skutecznym, musi zmieniać i rozwijać swój profil, swoją elastyczność oraz dobór najlepszych narzędzi sprzedażowych. Jest to podstawa współpracy na rynku „konkurencyjnym”.

Warsztat „Efektywny handlowiec” ma za zadanie przeprowadzenie uczestnika przez wszystkie kluczowe obszary współpracy z klientem, które mają na celu wygenerowanie lub wzrost wartości sprzedaży. Uczestnik pozna kompetencje które są nie zbędne do rozwoju swojego portfela, dowie się jakie są oczekiwania rynku oraz klientów wobec jego postawy. Blok zarządzania portfelem klienta, pokaże najnowsze i najefektywniejsze narzędzia planowania i realizacji strategii sprzedaży. Ważnym elementem warsztatu jest przekazanie wiedzy z dziedziny planowania negocjacji oraz technik sprzedaży. Wiedza ta podniesie kompetencje uczestników w kluczowych dla nich obszarach, oraz pozwoli spojrzeć na proces sprzedaży z innej często nigdy nie branej pod uwagę perspektywy. Warsztat uwzględnia również, ważny element w pracy handlowca jakim jest -stres. Pokażemy jak skutecznie przewidzieć sytuacje stresowe oraz jak nad nimi zapanować.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

  • Wzrost sprzedaży
  • Wzrost satysfakcji Klientów z obsługi
  • Długofalowe relacje z Klientam
  • Wzrost kompetencji sprzedażowych handlowców
  • Łatwiejsze dostrzeganie potrzeb klientów – szybsze dostosowanie oferty do rynku
  • Upowszechnienie najlepszych praktyk handlowych w całej organizacji

 Po zakończeniu szkolenia uczestnik:

  • Potrafi budować własny wizerunek profesjonalnego sprzedawcy,
  • Nabędzie umiejętność wykorzystania kluczowych metod efektywnej rozmowy sprzedażowej
  • Będzie potrafił wdrożyć do pracy zawodowej nabytą wiedzę i umiejętności.
  • Zbudować własny wizerunek profesjonalnego sprzedawcy,
  • Nabędzie umiejętność wykorzystania kluczowych metod efektywnej rozmowy sprzedażowej
  • Będzie wiedział, jak przeprowadzić negocjacje handlowe
Kto powinien wziąć udział?

Handlowcy, pracownicy działów sprzedaży.

Program szkolenia

1. Efektywny Handlowiec – wprowadzenie/autodiagnoza:
• kluczowe kompetencje handlowca – oczekiwania klientów,
• skuteczny handlowiec w firmie – po drugiej stronie lustra,
• psychologia sprzedaży – najważniejsze fakty,
• najtrudniejsze problemy w sprzedaży – dlaczego zawsze są takie same,
• standard obsługi klienta – który poziom wybrać,
• „cyfry mówią” – podstawa efektywności,
• motywacja – początek skutecznej sprzedaży.
Ćwiczenie: Budowa tabeli kompetencji. Pomiar. Uczestnicy odpowiedzą na pytanie. Co mogę robić jeszcze lepiej w obszarze efektywności sprzedaży.
Ćwiczenie rozwinie zdolność postrzegania swojego poziomu kluczowych kompetencji sprzedażowych w porównaniu do oczekiwań firmy oraz klientów.

2. Zarządzanie portfelem klientów – planuj sprzedaż długofalowo:
• strategie współpracy – wybór, planowanie, implementacja,
• dlaczego portfel musi rosnąć – (ilościowo, jakościowo, wartościowo),
• skuteczna segmentacja i targeting – najważniejsze narzędzia,
• klienci kluczowi/Nowi klienci – stabilny rozwój,
• matematyka handlowa – ( przychód, koszt, marża, gratis, termin płatności),
• organizacja sprzedaży – priorytety handlowca,
• Time Management – ile kosztuje mój czas,
• dywersyfikacja portfela w kryzysie,
• jak wykorzystywać trendy na rynku,
• dane w pracy handlowca – mój udział w rynku jak go zmierzyć i powiększyć.
Ćwiczenie: Projektowanie standardu współpracy. Uczestnicy na podanych przez siebie przykładach będą mieli za zadanie zaprojektować, profesjonalną strategie współpracy z kluczowym klientem ukierunkowaną na długofalowy wspólny wzrost wartościowy.
Ćwiczenie rozwinie kompetencje w obszarach, planowania, przewidywania, doboru narzędzi współpracy oraz zarządzanie zadaniami w czasie.

3. Komunikacja w sprzedaży – dlaczego jest najważniejsza:
• typologia klientów – charakterystyka biznesowej komunikacji,
• kluczowe kompetencje komunikacji – transparentność, asertywność, logika,
• jak budować swój autorytet – personal branding,
• style komunikacji – mój styl w sprzedaży,
• FUKO – skuteczna informacja zwrotna,
• relacje – zależna, nie zależna,
• komunikacja z pokoleniami X,Y,Z – jak motywować do współpracy,
• skuteczne spotkania – nie tylko sprzedażowe,
• trudna sztuka prezentacji – ( produkt, strategia, historia współpracy),
• zarządzanie komunikacją w konflikcie – mój styl komunikacji w konflikcie.
Ćwiczenie: Skuteczna prezentacja handlowa. Uczestnicy podzieleni na grupy będą projektować oraz przedstawiać prezentacje produktu w oparciu o nowe narzędzia komunikacji.
Ćwiczenie rozwinie, umiejętność doboru stylu komunikacji w procesie sprzedaży oraz rozwinie kompetencje w obszarze skutecznych prezentacji.

4. Negocjacje skutecznego handlowca – struktura, wybór strategii:
• rodzaje negocjacji – konfrontacja, współpraca, wycofanie,
• techniki negocjacji – wybierz najlepszą dla obu stron,
• przygotowanie do negocjacji, skuteczne narzędzia – OHZ, (2 I), BATNA,
• projektowanie negocjacji model – CHOINKA,
• etapy negocjacji – wszystko jest ważne,
• co i Kto pomoże mi w negocjacjach – jak wykorzystać informacje,
• wywieranie wpływu w negocjacjach – szansa czy zagrożenie,
• manipulacja – jak się przed nią bronić,
• najczęstsze style negocjacyjne trudnych klientów – jak je wykorzystać.
Ćwiczenie: Gra negocjacyjna oparta na realnych wnioskach dwóch negocjujących stron.
Ćwiczenie rozwinie zdolność przygotowanie planu negocjacji, wybrania najlepszej strategii oraz pokaże jak ważne jest współdziałanie oraz zdolność elastyczności w negocjacjach.

5. Techniki sprzedaży – rodzaje, strategie, uwarunkowania:
• modele sprzedaży – EKG(Q), (4I), sprzedaż ekspercka, sprzedaż emocjonalna,
• struktura wizyty sprzedażowej – kiedy uzyskać zobowiązanie,
• czy cena jest najważniejsza – co mówi klient, czego oczekuje klient,
• budowa argumentów sprzedażowych – charakterystyka,
• potyczki w sprzedaży jak je wygrywać,
• pułapki klientów w procesie sprzedaży – jak ich unikać,
• manipulacja w sprzedaży – jak być biznesowo asertywnym,
• sprzedaż z zyskiem – „ cyfry mówią”.
Ćwiczenie: Moja najlepsza sprzedaż. Uczestnicy na podstawie podanych przez siebie przykładów (towaru lub usługi), zaplanują skuteczną strukturę sprzedaży w odniesieniu do wymagającego klienta.
Ćwiczenie podniesie kompetencje w obszarach: planowania procesu sprzedaży, budowy argumentów sprzedażowych, rozpoznania technik manipulacji.

6. Zarządzanie stresem w pracy handlowca – zły i dobry stres:
• EQ – inteligencja emocjonalna, pomoc w walce ze stresem,
• przyczyny stresu – najczęstsze przypadki w pracy handlowca,
• kiedy stres mnie wzmacnia – jak wykorzystać dobry stres,
• kiedy stres mnie paraliżuje – jak się bronić,
• zarządzanie emocjami – czy mogą być po mojej stronie,
• jak być zawsze pewnym siebie – trudna sztuka równowagi emocjonalnej.
Ćwiczenie: Stres w moim otoczeniu. Co mnie stresuje. Uczestnicy rozpoznają sytuacje stresowe na podstawie swoich zachowań. Następnie w grupach opracują narzędzia przeciwdziałanie stresowi na podstawie informacji otrzymanych podczas szkolenia.
Ćwiczenie, rozwinie zdolność rozpoznawania sytuacji stresowych , przewidywania następstw oraz podniesie zdolność używanie narzędzi skutecznych w walce ze stresem „handlowca”.

Czas trwania

2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień

Prelegenci

Cytat

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Gdzie i kiedy

Poznań 11 - 12 października 2021
Hotel Mercure Poznań Centrum****

60-829 Poznań

Roosevelta 20

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 27 - 28 maja 2021
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

ul. Towarowa 2

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590 zł.
1390 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa ul. Światowa 22
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!