Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zawieranie-umow-zakupu-74744-id17740

Informacje o szkoleniu

  • Zawieranie umów zakupu.


    ID szkolenia: 74744
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Transport, spedycja, logistyka
  • Termin szkolenia:

    Informacje o platformie szkoleniowej oraz wymaganiach technicznych:

    WIRTUALNA SALA ATL
    Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
    Wymagany jest komputer z dostępem do internetu
    Godziny zajęć (czas trwania):
    Szkolenie stacjonarne: 10.00-16.00 I dnia, 9.00-15.00 II dnia.
    Szkolenie online: 10:00- 16:00
  • Organizator szkolenia:

    ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
    ul. Jana Sebastiana Bacha 2
    02-743 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Korzyści dla uczestników:

- poznanie najnowszych zmian prawa w zakresie zawierania umów handlowych,

- uzyskanie praktycznych wskazówek jak formułować z punktu widzenia kupującego, zapisy umowne, zgodne z nowymi przepisami,

- zapoznanie z interpretacja poszczególnych sformułowań w nowych przepisach, nie wyjaśnionych w nich, a mających kluczowe znaczenie dla właściwego postępowania kupującego, który jest płatnikiem w umowie,

- przekazanie aktualnej wiedzy handlowej na temat innych, niedawnych zmian, dotyczących współpracy z partnerami krajowymi i zagranicznymi,

- poznanie zasad analizy ryzyka umowy w sferze zakupu i jego ograniczania w różnych sytuacjach transakcyjnych,

- praktyczne porady dotyczące zawierania różnego rodzaju umów, zawieranych przez działy zaopatrzenia,

- porady dotyczące strategii zakupowej w odniesieniu do różnych grup dostawców.

Szkolenie skierowane jest do:

Pracowników działów zakupu, zaopatrzenia, importu, logistyki oraz każdego, kto negocjuje i zawiera umowy handlowe, w tym kadry menedżerskiej i handlowców.

Program szkolenia:

1. STRATEGIA ZAKUPOWA JAKO UWARUNKOWANIE UMOWY Z DOSTAWCĄ.

  • Jak negocjować i zawierać umowy z dostawcą, z uwzględnieniem przyjętej wobec niego strategii zakupowej?
  • Jak wykorzystać segmentację i ocenę dostawców przy formułowaniu warunków umowy?
  • W jaki sposób ocenić ryzyka kupującego, związane z zawieraną umową i przyjąć koncepcje ich ograniczania?
  • Jak różnicować warunki ogólne wobec różnych segmentów dostawców?
  • Jakie przyjąć założenia negocjacyjne wobec grup dostawców, wyodrębnionych z punktu widzenia skali współpracy, perspektyw zamówień i ryzyka współpracy?

2. UWARUNKOWANIA PRAWNE I ZWYCZAJOWE UMÓW ZAKUPU I ICH OSTATNIE ZMIANY.

  • Jakie rozwiązania prawne i zwyczajowe kupujący musi uwzględnić w zawieranej umowie zakupu?
  • Jakie rozwiązania prawne i zwyczajowe kupujący może wykorzystać w celu polepszenia swojej pozycji przy zawierania umów z dostawcą?
  • Które rozwiązania stosuje się do zakupów dokonywanych poprzez zamówienie (wg. prawa - w formie oferty) i na co powinien uważać kupujący?
  • Gdzie znaleźć najnowsze zmiany prawa czy zwyczajów, mające zastosowanie do umów zakupu?
  • Jaka jest hierarchia ważności poszczególnych uregulowań i co można zmienić w umowie?

3. ZAWIERANIE UMÓW ZAKUPU Z WYKORZYSTANIEM ZAMÓWIENIA (W FORMIE OFERTY).

  • Jak zawierać tzw. umowy wielodokumentowe i kiedy dochodzi do zawarcia umowy poprzez wymianę dokumentów?
  • Jak posługiwać się zapytaniem ofertowym, żeby na tym etapie wyrobić sobie dobrą pozycję negocjacyjną?
  • Jakie są sprawdzone sposoby analizy ofert dostawców?
  • Dlaczego w niektórych przypadkach trzeba koniecznie odpowiedzieć na ofertę, nawet w celu jej odrzucenia?
  • Które warunki oferty należy uznać za kluczowe i jak je porównać w różnych ofertach?
  • Jak posługiwać się zamówieniem w sytuacji braku takiego terminu w Kodeksie cywilnym?
  • Czy zamówienie może być skutecznie złożone mailem w świetle ostatnich zmian w zakresie formy oświadczenia woli?
  • Czyje ogólne warunki będą miały zastosowanie w sytuacji, gdy oferta zawiera OWS a zamówienie OWZ?
  • Czy skuteczne jest wykorzystanie milczącej akceptacji po wysłaniu zamówienia z warunkami dodatkowymi do oferowanych?

4. NEGOCJOWANIE BAZY DOSTAWY I SPOSOBU PŁATNOŚCI PRZEZ KUPUJĄCEGO.

  • Jak powinien negocjować kupujący bazę dostawy, w tym gestię transportową i ubezpieczeniową, w sytuacji likwidacji 4 najkorzystniejszych dla niego reguł w Incoterms?
  • Na które propozycje ofertowe dostawcy w zakresie bazy dostawy kupujący nie powinien się godzić?
  • Dlaczego najnowsze uregulowania, dotyczące formułowania zasad płatności w umowach handlowych z partnerami krajowymi i w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych, są kluczowe dla kupujących?
  • Jak uregulowania te ograniczają możliwości negocjacyjne kupującego i dlaczego są dla niego niebezpieczne?
  • Dlaczego kupujący musi uważać na negocjowanie długich terminów płatności?
  • Jaki maksymalny termin zapłaty może przyjąć kupujący w umowach krajowych i z partnerami z UE?
  • Jak kupujący powinien negocjować akredytywę i inne sposoby płatności?

5. USTALANIE PRZEZ KUPUJĄCEGO OGÓLNYCH WARUNKÓW ZAKUPU I WŁĄCZANIE ICH DO UMOWY.

  • Jakie klauzule w umowie (czy OWZ) kupujący musi uwzględnić, żeby właściwie zabezpieczyć swoje interesy?
  • W jaki sposób zabezpieczać możliwość odstąpienia od umowy przez kupującego?
  • Czy zawsze należy dążyć do kary umownej?
  • Jak zabezpieczać potencjalne reklamacje przy niezgodności świadczenia z umową?
  • Jak kupujący powinien wprowadzić do umowy nowe zapisy, zgodnie z brzmieniem ustawy?
  • W jaki sposób zawierać umowy ramowe w zaopatrzeniu?
  • Które elementy umowy ramowej są niezbędne i jak należy operować zamówieniami (wywoływać dostawy) w ramach takich umów?
  • Jak zapewnić aktualizację (rewizję) cenników w ramach umów ramowych?
  • Jakie są możliwości przeniesienia na dostawcę odpowiedzialności z tytułu szkód wywołanych przez produkt wadliwy, w tym wadliwie wykonaną usługę?
  • Kiedy zostały włączone do umowy Ogólne Warunki Zakupu, pomimo nie przesłania ich dostawcy?
  • Jakie formy OWZ (załącznik, część formularza, element książki dostawcy, plik na stronie www…), są najskuteczniejsze i jaka jest ich moc prawna?

6. PROBLEMY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ UMÓW ZAKUPU A WYNEGOCJOWANE ZAPISY.

  • Jak…, kiedy…, dlaczego – inne ważne problemy i odpowiedzi na pytania uczestników.

Informacje o prelegentach:

Dr Wojciech Budzyński.

Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych. Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców. Autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce transportowej i handlowej, m.in.: „Transport w przedsiębiorstwie. Logistyka, spedycja i reklamacje.”, „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych.” (wydanie elektroniczne EBOOK 2015), „Umowy w handlu krajowym i zagranicznym. Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia.” (2015), „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń.”, Biblioteka Nowoczesnego Menedżera (2014), „Handel zagraniczny dla menedżerów.”, „Prawo międzynarodowe. Transakcje międzynarodowe.” Podręcznik na Studia MBA, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms. Combiterms. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD.”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe.” „Poradnik eksportera komponentów.”, „Słownik dokumentów handlu zagranicznego. Opis i wzory dokumentów.”, „Eksport – import według Incoterms.” „Realizacja kontraktu importowego i eksportowego.”, „Realizacja transakcji importowej.”, „Wykładnia terminów handlowych Incoterms.”

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1490 zł + 23% VAT za osobę- cena promocyjna szkolenia stacjonarnego
  • 1690 zł + 23% VAT za osobę- cena szkolenia stacjonarnego po okresie promocji
  • 960 zł + 23% VAT za osobę- cena promocyjna szkolenia online
  • 1160 zł + 23% VAT za osobę- cena szkolenia online po okresie promocji

Cena zawiera:

wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały
szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy
kawowe.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o przesłanie zgłoszenia przy pomocy formularza online dostępnego powyżej.

W celu skorzystania z ceny promocyjnej prosimy o przesłanie formularza.


Wydarzenie: Zawieranie umów zakupu.