Profesjonalny sekretariat

O szkoleniu

Office managerowie i pracownicy recepcji są najbliższymi współpracownikami szefów firm. Najważniejsze zadanie profesjonalnego sekretariatu polega na asystowaniu zarządom firm, w szczególności na organizowaniu grafików i zajmowaniu się wszystkimi kwestiami administracyjnymi. Rola pracowników znajdujących się na froncie biur znacznie wykracza poza te czynności, ponieważ mają oni kluczowy wpływ na wizerunek całej firmy. Office manager jest zwykle pierwszą osobą, z którą kontaktuje się Klient. Siła pierwszego wrażenia często determinuje zdanie o firmie. Dlatego więc na pełen profesjonalizm pracowników sekretariatu składają się nie tylko kompetencje organizacyjne, ale również reprezentatywne: uprzejmość, takt i umiejętność nawiązywania relacji.

Celem szkolenia „Profesjonalny sekretariat” jest przede wszystkim dostarczenie wiedzy oraz wykształcenie/rozwinięcie praktycznych umiejętności w obszarach: skutecznej komunikacji, etykiety biznesowej oraz kontrolowania emocji w stresujących sytuacjach.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
  • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
  • Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
  • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
  • Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
  • Zadania poszkoleniowe
  • E-mentoring z trenerem do 60 dni
    po zakończeniu szkolenia
  • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
Kto powinien wziąć udział?

- pracownicy kadr

- pracownicy sekretariatu

Program szkolenia

Informacyjna i reprezentacyjna rola sekretariatu 

 

  • Podstawowe zadania, kluczowe umiejętności i zakres odpowiedzialności
  • Kompetencje organizacyjne
  • Zasady współpracy z pracownikami różnego szczebla
  • Rola asystentki/asystenta w przedsiębiorstwie – tworzenie dobrego wizerunku organizacji, zarządzanie korespondencją i kierowanie komunikacją, chronienie czasu pracy przełożonego

 

Reguły wzorowej obsługi recepcyjnej - sztuka powitania

 

  • Hierarchia powitania – kto pierwszy i dlaczego
  • Sposoby powitania: wstawanie, przedstawianie, podawanie dłoni
  • Gdzie i jak należy się witać, a gdzie nie wypada
  • Isotne różnice w relacjach biznesowych i towarzyskich
  • Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie

 

Językowa etykieta – zasady stosowania grzecznościowych zwrotów

 

  • Tytułowanie – tytuły naukowe, stanowiska służbowe, formy kurtuazyjne
  • Zwroty grzecznościowe
  • Kontrahenci zagraniczni – zwroty formalne, tytułowanie itd.
  • Konwersacja – nawiązywanie rozmowy, dozwolone tematy w ramach small talku
  • Poprawność wypowiedzi i kultura języka

 

Komunikacja interpersonalna

 

  • Komunikacyjne bariery
  • Czym jest aktywne słuchanie i jak się go nauczyć?
  • Jak formułować pytania, by poznać oczekiwania Klienta?
  • Postawa asertywna i związane z nią techniki
  • Zakazane wyrażenia – zwroty niedozwolone w kontaktcie z Klientami

 

Kwestia pierwszeństwa w służbowych sytuacjach - precedencja

 

  • Przepuszczanie w drzwiach, podróż windą
  • Służbowe pojazdy – wsiadanie i wysiadanie z klasą, hierarchia miejsc
  • Kto gdzie powinien siedzieć podczas spotkań – rozmieszczenie uczestników w sytuacjach takich jak negocjacje, prezentacje, oficjalne kolacje biznesowe itp.

 

Reguły profesjonalnego goszczenia kontrahentów

 

  • Zasady anonsowania
  • Jak powinno się witać gości w firmie – prowadzenie do gabinetu, odprowadzanie i pożegnanie
  • Organizowanie spotkań, konferencji, zebrań itp.
  • Poczęstunek biznesowy – w jaki sposób podaje się poszczególne dania/przekąski/napoje
  • Firmowa wizyta w restauracji
  • Nakrywanie stołu – typy sztućców i szkła, ich ułożenie, korzystanie

 

Profesjonalny wizerunek – elegancja w pracy

 

  • Biznesowy ubiór – dominujące kanony
  • Zasady elegancji – jak nie popełniać błędów dobierając garderobę
  • Typy strojów, dodatków i biżuterii – dostosowanie ubioru do okazji
  • Profesjonalny wygląd – fryzury, makijaże, manicure

 

Korespondencja elektroniczna i tradycyjna

 

  • Poczta elektroniczna – reguły eleganckiego pisania e-maili
  • Poczta tradycyjna – język korespondencji biznesowej, forma i treść, układ graficzny pism, wstępy i zakończenia
  • Zasady zapisywania liczb, kwot i dat
  • Redakcja użytkowych pism
  • Adresowanie i kopertowanie
  • Firmowe życzenia, pochwały i gratulacje
  • Biznesowe zaproszenia – niezbędne elementy i ich znaczenie

 

Sztuka telefonicznej rozmowy

 

  • Reguły prowadzenia telefonicznych rozmów
  • Powitalne oraz pożegnalne zwroty przy obsłudze połączeń przychodzących i wychodzących
  • Łączenie i przekierowywanie telefonicznych rozmów
  • Filtrowanie rozmów przychodzących i polityka prywatności
  • Telefoniczna etykieta – taktowne zachowanie po przerwanej rozmowie, eleganckie zakończenie połączenia itp.
  • Konfiguracja automatycznej sekretarki

Czas trwania

2 dni (2x6h)

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 15% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 20% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 25% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa
Pszenickiego 5
woj. mazowieckie
Certes sp. Z o.o. jest firmą szkoleniowo-doradczą świadczącą usługi z zakresu szkoleń, również dofinansowywanych przez unię europejską, coachingu oraz organizacji imprez integracyjnych dla przedsiębiorstw i administracji publicznej. Słowo "Certes" ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa Pszenickiego 5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!