O szkoleniu
Nacisk położony jest na redukcję błędu prognozy – maksymalizację wskaźników obsługi klienta i minimalizację powiązanych kosztów logistycznych. Promowane metody oparte są zarówno o przykłady z praktyki pracy, kalkulacje wykonywane w software, jak i metody promowane przez APICS®. Wszelkie opracowania wykonywane w trakcie trwania szkolenia zostają zdigitalizowane i są dostępne do pobrania z sieci po zakończeniu zajęć.
Szkolenie skierowane jest do:
• menedżerów i specjalistów z działu logistyki oraz innych działów w przedsiębiorstwie współuczestniczących w procesie zaopatrzenia lub zakupów,
• specjalistów ds. zaopatrzenia w przedsiębiorstwach,
• branżystów i kupców,
• analityków rynków surowcowo-materiałowych,
• koordynatorów zaopatrzenia i gospodarki materiałowej.
Program szkolenia
Dzień 1/2
- Wprowadzenie do logistyki przepływu informacji:
- rola prognozowania w logistyce, jak i w łącznym procesie planowania działalności przedsiębiorstwa,
- obiektywne przyczyny dla realizacji prognozowania – „światy” Pull i Push,
- spójne i rozbieżne cele wewnątrz i na zewnątrz firmy,
- prognoza sprzedaży, jako podstawa procesu obsługi klienta.
- Proces prognozowania, klasyfikacja metod, dobre praktyki pozycje SKU adresowane przez prognozę.
- Zastosowanie analizy ilościowej w prognozowaniu (przykłady):
- zasady pracy z modelami matematycznymi np. identyfikacja i obsługa błędu,
- określenie zakresu i analiza danych historycznych,
- model naiwny,
- średnia ruchoma,
- średnia ważona,
- wygładzanie wykładnicze,
- identyfikacja i potwierdzanie współczynników sezonowości,
- nieciągłe zamówienia (losowe) tzw. szeregi rzadkie,
- analiza regresji,
- metoda Z-Chart (wykres Z),
- model SARIMA / ARIMA X13,
- kalkulacja poziomu błędu prognozy i wykorzystanie jego w usprawnianiu systemu prognozowania.
- Beer Game (Gra Piwna) – symulacja pracy poszczególnych podmiotów łańcucha logistycznego dla uzyskania maksymalnego poziomu trafności prognozy (udział w rynku i satysfakcja klienta) przy jednocześnie najmniejszym błędnym poziomie zapasu. Użycie w prognozowaniu analizy ilościowej i jakościowej.
Dzień 2/2
- Omówienie wyników warsztatu Beer Game:
- konsekwencje braku identyfikacji popytu niezależnego i zależnego,
- występowanie efektu Forestera, czyli tzw. efektu bicza w praktyce prognozowania,
- skutki dla przedsiębiorstwa, jak i dla całego łańcucha logistycznego,
- sposoby ograniczania efektu Forestera.
- Uzgadnianie prognoz:
- horyzonty czasowe prognozowania,
- grupy asortymentowe czyli tzw. rodziny produktów – korzyści z użycia,
- uzgadnianie bottom-up, top-down i mieszane,
- stosowanie planistycznej listy materiałowej dla „nie pytania o każdy wariant pozycji sprzedawanej”,
- praca z planowaną dostępnością magazynową i tzw. dostępnością do obiecania (ATP).
- Analiza jakościowa w prognozowaniu:
- dlaczego analiza ilościowa sama w sobie nie jest wystarczająca,
- kiedy krytycznym jest stosowanie analizy jakościowej,
- analiza jakościowa – metody heurystyczne.
- Dokładność prognozowania:
- przedział ufności prognozy,
- dokładność prognoz – kalkulacja błędu,
- sposoby redukcji błędów prognozy - omówienie w przykładach, konkretnych, praktycznych rozwiązań stosowanych w różnych branżach na rynku globalnym.
- Kooperacja przedsiębiorstw w prognozowaniu sprzedaży:
- ograniczenia prognozowania indywidualnego,
- korzyści wynikające z kooperacji w obszarze prognozowania,
- strategia współdziałania w planowaniu, prognozowaniu i uzupełnianiu zapasów (CPFR),
- zasady wdrażania CPFR,
- VMI (Vendor Managed Inventory) w ramach koncepcji CPFR.
- Miejsce prognozowania w procesie SOP:
- cztery strategie łączenia prognoz z planami – silne i słabe strony,
- współpraca z i agregacja danych z POS’ów i sprawne planowanie potrzeb dystrybucji (DRP),
- przeliczanie prognoz na niższe poziomy list materiałowych – wsparcie planowania materiałowego i logistycznego (włącznie z zakupowym łańcuchem dostaw),
- kalkulacja zapasów bezpieczeństwa.
- Narzędzia informatyczne we wsparciu prognozowania:
- tworzenie otwartych systemów agregacji danych z wielu źródeł,
- elastyczne systemy przetwarzania i raportowania np. Crystal Reports.
- Zakończenie zajęć:
- podsumowanie i źródła wiedzy, również rekomendowane formularze audytu,
- wskazanie zasad prowadzenia follow-up dla dalszego rozwoju wiedzy,
- sesja ocen.
Czas trwania
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-180 Warszawa
Aleja Krakowska 235
woj. mazowieckie
60-829 Poznań
Roosevelta 20
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647
Masz pytania? Napisz do nas
