Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Marketing, Reklama, PR (Public Relations) - szkolenia, kursy, konferencje

Wyświetlone wszystkie (362)
1
AVENHANSEN Sp. z o.o.

AVENHANSEN Sp. z o.o.
SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
Akademia Marketingu ATRIUM
 Warszawa 19-20.10.2020
Akademia Marketingu ATRIUM

Marketing, Reklama, PR (Public Relations) - szkolenia, kursy, konferencje Marketing, Reklama, PR (Public Relations) - szkolenia, kursy, konferencje

Wyświetlone wszystkie (362)
1
Zobacz również

Marketing, reklama, PR

Wbrew pozorom nawet najstaranniej wymyślony, opracowany i przygotowany produkt nie ma szans na wzbudzenie zainteresowania grupy docelowej bez określonej strategii i działań związanych z wprowadzeniem go na rynek. To właśnie rola marketingu, który często wiąże się również z dziedzinami takimi jak PR i reklama. Sprawdź, czym zajmują się te sektory i jaką rolę odgrywają w firmie.

Czym jest marketing?

O marketingu napisano wiele. Co więcej, nie ma on jednej konkretnej definicji. Za najpopularniejszą uznaje się jednak tą sformułowaną przez Philipa Kotlera. Według niej jest to „proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów”. Można z niej bez trudu wywnioskować, że w marketingu chodzi o zaspokajanie potrzeb klientów poprzez dostarczanie im wartościowych produktów i przy jednoczesnym wypracowywaniu zysku. W zasadzie więc to właśnie o tę dziedzinę opiera się cała istota funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Rodzaje marketingu

Z powyższej definicji można również wywnioskować, że marketing jest dziedziną bardzo szeroką, mogącą obejmować realizację wielu zadań. Można ją również podzielić na co najmniej kilka odrębnych gałęzi nazywanych również rodzajami marketingu. Ich ważną cechą jest dynamika – wraz z upływem czasu i zmianami tendencji rynkowych niektóre się rozwijają, a inne zanikają, by ustąpić miejsca całkiem nowym. Jakie rodzaje marketingu cieszą się popularnością?
  • Brand marketing, czyli zarządzanie marką - technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów znjomości istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. 
  • Marketing produktowy zajmuje się rozwojem produktu lub marki. Podejmowane w ramach niej działania mają na celu zwiększenie ich rozpoznawalności oraz sprzedaży.
  • Marketing analityczny to dziedzina polegająca na pozyskiwaniu i analizie informacji o klientach w celu lepszego dopasowania produktu lub usług do ich potrzeb i zwiększenia sprzedaży.
  • Marketing internetowy (digital marketing) to szeroka dziedzina, która obecnie znajduje się w fazie rozkwitu. Obejmuje ona różne rodzaje działalności prowadzonej w przestrzeni cyfrowej (internetowej) – od pozycjonowania (SEO), poprzez social media, aż po content marketing, czyli zwiększanie zainteresowania marką lub produktem poprzez publikowanie ciekawych, angażujących treści.
Ponadto można wyróżnić podział na outbound i inbound marketing. Ten pierwszy obejmuje działania skierowane „na zewnątrz” – do osób nieoczekujących kontaktu od danej firmy (to np. telemarketing czy wysyłanie ofert e-mailowych do potencjalnych klientów). Ten drugi skupia się na przyciągnięciu właściwego klienta do oferty firmy – np. poprzez wspomniane już ciekawe i przydatne treści.

Marketing a reklama i PR

Pojęcie marketingu często wiązane jest również z dwoma pokrewnymi dziedzinami, jakimi są reklama i PR. Co oznaczają te pojęcia?
  • Reklama to zasadniczo pojęcie węższe, jeden ze składników marketingu. Jest to sposób bezpośredniego przekazywania informacji o ofercie w celu zwrócenia na niego uwagi. Ma ona wiele funkcji i może przyjmować różne formy.
  • PR (public relations) to z kolei dziedzina uważana za szerszą od marketingu. Polega ona na świadomym, zaplanowanym i długotrwałym pielęgnowaniu stosunków z otoczeniem, w celu pielęgnowania określonego wizerunku i budowania relacji z klientami czy zwolennikami.
W obrębie firmy działy marketingu, reklamy i PR zwykle ściśle ze sobą współpracują. W mniejszych organizacjach mogą też tworzyć wspólną jednostkę.

Cele działań marketingowych, reklamowych i PR-owych w nowoczesnej firmie

Głównym celem działań związanych z marketingiem jest wypromowanie marki czy produktu i zwiększenie dzięki temu zysków przedsiębiorstwa. Coraz częściej traktuje się jednak ten temat znacznie szerzej. W nowoczesnym ujęciu marketing (wraz z reklamą i PR) powinien opierać się o całościowe nakierowanie organizacji na klienta i rynek. Oznacza to konieczność postrzegania marketingu w sposób systemowy. Podejmowane działania muszą być koherentne i powinny obejmować różne metody czerpiące zarówno z reklamy, jak i PR czy wielu rodzajów marketingu.

Jak zbudować nowoczesny dział marketingu w firmie?

Jak upewnić się, że dział marketingu w Twojej firmie pracuje zgodnie z najnowszymi normami i trendami? Kluczem jest odpowiedni personel. Marketing jest dziedziną bardzo dynamiczną i zmieniającą się, dlatego osoby pracujące w branży powinny być nakierowane na ciągły rozwój i doskonalenie swoich umiejętności. Ważna jest otwartość na zmiany i możliwość szybkiej implementacji nowych schematów postępowania. Przedsiębiorca chcący zachować konkurencyjność na rynku zdecydowanie nie powinien unikać inwestowania w kompetencje działu marketingu, reklamy czy PR. Branżowe szkolenia i kursy to sposób na to, by zawsze trzymać rękę na pulsie w zakresie najnowszych trendów i skutecznych metod postępowania.
 
Szkolenia z marketingu, PR i reklamy: