Baza szkoleń, kursów i konferencji dla marketingu i reklamy!

  • Znajdź szkolenia, kursy i konferencje dedykowane dla marketingu i reklamy
  • Poznaj program kursów i szkoleń marketingowych oraz ich cennik
  • Wybierz wydarzenie dla siebie i zarejestruj się online!
szkolenia, kursy i konferencje dla marketingu i reklamy

Marketing, Reklama: 313

już od 1450 PLN
już od 2500 PLN
już od 2500 PLN
  • Online, 27-28 styczeń 2022
  • już od 609.75 PLN
już od 609.75 PLN
  • Online, 10-11 luty 2022
  • już od 1350 PLN
już od 1350 PLN
Artykuł

Marketing, reklama: szkolenia i kursy marketing

Wbrew pozorom nawet najstaranniej wymyślony, opracowany i przygotowany produkt nie ma szans na wzbudzenie zainteresowania grupy docelowej bez określonej strategii i działań związanych z wprowadzeniem go na rynek. To właśnie rola marketingu, który często wiąże się również z dziedzinami takimi jak promocja i reklama. Sprawdź, czym zajmują się te sektory i jaką rolę odgrywają w firmie. Jak rozwijać dział marketingu poprzez warsztaty, szkolenia i kursy marketingowe?

Czym jest marketing?

O marketingu napisano wiele. Co więcej, nie ma on jednej konkretnej definicji. Za najpopularniejszą uznaje się jednak tą sformułowaną przez Philipa Kotlera. Według niej jest to „proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów”. Można z niej bez trudu wywnioskować, że w marketingu chodzi o zaspokajanie potrzeb klientów poprzez dostarczanie im wartościowych produktów i przy jednoczesnym wypracowywaniu zysku. W zasadzie więc to właśnie o tę dziedzinę opiera się cała istota funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Rodzaje marketingu

Z powyższej definicji można również wywnioskować, że marketing jest dziedziną bardzo szeroką, mogącą obejmować realizację wielu zadań. Można ją również podzielić na co najmniej kilka odrębnych gałęzi nazywanych również rodzajami marketingu. Ich ważną cechą jest dynamika – wraz z upływem czasu i zmianami tendencji rynkowych niektóre się rozwijają, a inne zanikają, by ustąpić miejsca całkiem nowym. Jakie rodzaje marketingu cieszą się popularnością?

  • Brand marketing, czyli zarządzanie marką - technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów znjomości istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. 
  • Marketing produktowy zajmuje się rozwojem produktu lub marki. Podejmowane w ramach niej działania mają na celu zwiększenie ich rozpoznawalności oraz sprzedaży.
  • Marketing analityczny to dziedzina polegająca na pozyskiwaniu i analizie informacji o klientach w celu lepszego dopasowania produktu lub usług do ich potrzeb i zwiększenia sprzedaży.
  • Marketing internetowy (digital marketing) to szeroka dziedzina, która obecnie znajduje się w fazie rozkwitu. Obejmuje ona różne rodzaje działalności prowadzonej w przestrzeni cyfrowej (internetowej) – od pozycjonowania (SEO), poprzez social media, aż po content marketing, czyli zwiększanie zainteresowania marką lub produktem poprzez publikowanie ciekawych, angażujących treści.

Ponadto można wyróżnić podział na outbound i inbound marketing. Ten pierwszy obejmuje działania skierowane „na zewnątrz” – do osób nieoczekujących kontaktu od danej firmy (to np. telemarketing czy wysyłanie ofert e-mailowych do potencjalnych klientów). Ten drugi skupia się na przyciągnięciu właściwego klienta do oferty firmy – np. poprzez wspomniane już ciekawe i przydatne treści.

Marketing a reklama i promocja

Pojęcie marketingu często wiązane jest również z dwoma pokrewnymi dziedzinami, jakimi są reklama i prmocja. Co oznaczają te pojęcia?

  • Reklama to zasadniczo pojęcie węższe, jeden ze składników marketingu. Jest to sposób bezpośredniego przekazywania informacji o ofercie w celu zwrócenia na niego uwagi. Ma ona wiele funkcji i może przyjmować różne formy.
  • Promocja odnosi się również do węższych działań, których celem jest wypromowanie danej usługi lub produktu. Polega ona na świadomym i zaplanowanym prowadzeniu działań promocyjnych, których zadaniem jest przełożyć się bezpośrednio na sprzedaż.

W obrębie firmy działy marketingu, reklamy i promocji zwykle ściśle ze sobą współpracują. W mniejszych organizacjach mogą też tworzyć wspólną jednostkę.

Cele działań marketingowych, reklamowych i PR-owych w nowoczesnej firmie

Głównym celem działań związanych z marketingiem jest wypromowanie marki czy produktu i zwiększenie dzięki temu zysków przedsiębiorstwa. Coraz częściej traktuje się jednak ten temat znacznie szerzej. W nowoczesnym ujęciu marketing (wraz z reklamą i promocją) powinien opierać się o całościowe nakierowanie organizacji na klienta i rynek. Oznacza to konieczność postrzegania marketingu w sposób systemowy. Podejmowane działania muszą być koherentne i powinny obejmować różne metody czerpiące zarówno z reklamy, jak i promocji czy wielu rodzajów marketingu.

Jak zbudować nowoczesny dział marketingu w firmie?

Jak upewnić się, że dział marketingu w Twojej firmie pracuje zgodnie z najnowszymi normami i trendami? Kluczem jest odpowiedni personel. Marketing jest dziedziną bardzo dynamiczną i zmieniającą się, dlatego osoby pracujące w branży powinny być nakierowane na ciągły rozwój i doskonalenie swoich umiejętności. Ważna jest otwartość na zmiany i możliwość szybkiej implementacji nowych schematów postępowania. Przedsiębiorca chcący zachować konkurencyjność na rynku zdecydowanie nie powinien unikać inwestowania w kompetencje działu marketingu, reklamy czy PR. Branżowe szkolenia i kursy to sposób na to, by zawsze trzymać rękę na pulsie w zakresie najnowszych trendów i skutecznych metod postępowania.

Szkolenia marketingowe w firmie, kursy marketingowe

Obecnie coraz częściej zwraca się uwagę na rolę marketingu w przedsiębiorstwie. To jeden z najskuteczniejszych sposobów, by wyróżnić się na nasyconym rynku. Spójne, przemyślane i odpowiednio dopasowane do charakteru firmy oraz jej klientów działania marketingowe pozwalają bezpośrednio i pośrednio wpływać na sprzedaż – zarówno poprzez bardziej oczywiste formy promocji i reklamy, a także działania takie jak telemarketing czy budowanie wizerunku. Dlatego wykwalifikowane w tym kierunku osoby powinny współpracować z każdą firmą chcącą odnieść sukces. Między innymi z tego powodu popularność kursów i szkoleń marketingowych wciąż wzrasta.

Marketing cyfrowy kluczem do sukcesu firmy

Zainteresowaniem przedsiębiorców w dzisiejszych czasach cieszy się głównie marketing cyfrowy (digital marketing) wraz ze wszystkimi jego odnogami. Nie da się nie zauważyć, że Internet absolutnie zdominował wiele sfer życia. To w sieci poszukujemy informacji, robimy zakupy, a nierzadko także pracujemy. Jednocześnie jest to najbardziej bezpośredni kanał komunikacji, którym można docierać zarówno do ogromnych mas, jak i do każdego klienta z osobna.

Jednocześnie digital marketing sam w sobie wymaga stosunkowo niedużych nakładów finansowych. Ta dziedzina wiąże się jednak z ogromem technik, narzędzi i aplikacji służących różnym aspektom działań marketingowych. Jest również bardzo szeroka i powinna łączyć zróżnicowane działania – począwszy od SEO i content marketingu, a skończywszy na mediach społecznościowych (social media marketingu). Nauczyć się zasad digital marketingu oraz poznać najnowsze trendy w tej dziedzinie można na specjalistycznych szkoleniach.

Szkolenia marketingowe dla pracowników, szkolenia marketing – czy warto?

Chcąc prowadzić skuteczne działania marketingowe, pracodawcy mogą zastosować jedną z kilku technik. Niemniej jednak zawsze warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Marketing traktowany „z doskoku” i prowadzony w nieprzemyślany sposób może przynieść więcej szkody niż pożytku, a przede wszystkim nie będzie efektywny z punktu widzenia wydawanego budżetu i osiąganych efektów.

Idealnym rozwiązaniem dla większych firm jest zatrudnienie całego działu marketingu, który powinien czuwać nad wszystkimi jego aspektami. Nie oznacza to jednak, że wystarczy wybrać kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach i dać im pracować. Rzeczywistość biznesowa zmienia się niezwykle dynamicznie, a to, co zaledwie wczoraj przynosiło znakomite rezultaty, dziś przestaje działać. Dlatego kluczem do skutecznego marketingu jest stałe dokształcanie. Powinno ono być prowadzone zarówno we własnym zakresie, ale przy poznawaniu nowych technik i trendów najskuteczniejsze jest zdanie się na profesjonalne szkolenia i kursy marketingowe.

Pracodawca chcący zadbać o najwyższy poziom działań marketingowych firmy powinien trzymać rękę na pulsie i inwestować w dokształcanie pracowników. Można zdecydować się na wysłanie na szkolenie szefa działu marketingu, który następnie stanie się mentorem dla swojego zespołu i pokieruje wdrażaniem nowych technik. Dobrym rozwiązaniem jest też szkolenie zamknięte dla całego działu – wówczas program może odnosić się do specyfiki działalności firmy i pomóc w otwarciu jej na nowe narzędzia dla skuteczniejszego marketingu.

Szkolenia marketing: stacjonarnie, a może kurs marketingu online?

Szkolenia marketingowe realizowane są zarówno w postaci szkoleń stacjonarnych, głównie w dużych miastach, takich jak Wrocław, Kraków, Warszawa, Poznań, Lublin, Łódź czy Katowice, jak też w postaci rozmaitych szkoleń online na żywo oraz kursów marketingowych na platformach e-learning oraz w postaci wideokursów. Kurs marketingu online może być dobrym pomysłem zwłaszcza dla początkujących adeptów marketingu. Wraz z rozwojem umiejętności i doświadczenia warto inwestować w bardziej zaawansowane i specjalistyczne szkolenia marketingowe, a także szkolenia i kursy kończące się uzyskaniem certyfikatów.

Popularne szkolenia z marketingu

Szkolenia z marketingu, promocji i reklamy zyskujące na popularności to między innymi:

  • e-marketing - firma w Internecie, pozyskiwanie klientów przez sieć Internet,
  • Public Relations, jak wykorzystać działania PR do budowania marki firmy i produktów,
  • controlling marketingowy, czyli jak mierzyć efektywność marketingu,
  • copywriting oraz webrtiting, czyli jak pisać na potrzeby promocji w sieci Internet,
  • kursy z wykorzystania programu reklamowego Google Ads oraz szkolenia i kursy z technologii i narzędzi oferowanych przez firmę Google,
  • szkolenia medialne - jak rozmawiać z mediami i przedstawicielami mediów,
  • sprawny marketing - jak mierzyć efektywność działań marketingowych,
  • Facebook - jak wykorzystać media społecznościowe i platformę reklamową Facebook w działalności biznesowej.
Gdzie szukać i jak wybrać dobre szkolenie marketing lub kurs marketingu?

Szkolenia i kursy z marketingu są popularne i na pewno łatwo znajdziemy cały szereg tego typu ofert korzystając z wyszukiwarki internetowej. Podążając tą metodą skazani jednak jesteśmy na przeglądanie dziesiątek, jeśli nie setek stron internetowych firm szkoleniowych i porównywanie zamieszczonych na nich ofert. Dużo szybciej przeprowadzimy porównanie kursów marketingowych, szkoleń, warsztatów, a nawet konferencji, kongresów i seminariów korzystając z bazy szkoleń dla marketingu. Rolą bazy jest zebrać online jak najwięcej szkoleń w jednym miejscu, co sprawia że porównanie programu zajęć oraz cen szkoleń jest dużo łatwiejsze. W bazie znajdziemy zarówno szkolenia marketingowe online, jak i te tradycyjne, organizowane w sali szkoleniowej. Prym w warsztatach i szkoleniach z marketingu wiodą miasta takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Gdańsk, Bydgoszcz, Szczecin, Toruń, Rzeszów, Lublin czy Gorzów Wielkopolski. Baza szkoleń pomoże nam przefiltrować oferty po mieście, w którym poszukujemy ofert.

Kursy marketingowe - start do kariery?

Marketing uchodzi za jedną z najatrakcyjniejszych branż wśród osób rozpoczynających karierę zawodową. Osoby takie zastanawiają się, w jaki sposób zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie w marketingu? Jedną z metod polecanych dla początkujących jest udział w kursach marketingowych online oraz stacjonarnych organizowanych głównie w dużych miastach, takich jak Warszawa, Gdańsk, Poznań, Kraków, Katowice, Łódź czy Bydgoszcz. Rynek szkoleniowy oferuje cały szereg kursów marketingowych, których ukończenie uprawnia do otrzymania certyfikatu, a wybrane kursy marketingowe kończą się egzaminem, który uprawnia do otrzymania certyfikatu potwierdzającego zdobycie praktycznych umiejętności oraz zaliczenie egzaminu. Wielu pracodawców bierze pod uwagę tego typu kursy oraz poszukuje osób, które wykazują motywację osobistą i rozwijają swoje umiejętności marketingowe.

Marketing, reklama: szkolenia i kursy marketing
Marketing

Ostatnie artykuły

Reklama Google Ads – pierwsza kampania w Google Ads
13 grudnia 2021
Reklama Google Ads – pierwsza kampania w Google Ads

Sprawdź kiedy warto prowadzić działania reklamowe w wyszukiwarce internetowej oraz dowiedz się jak uruchomić swoją pierwszą kampanię w programie reklamowym Google Ads?

Czytaj więcej
Ciekawe konferencje dla marketingu w II połowie roku
13 lipca 2021
Ciekawe konferencje dla marketingu w II połowie roku

Sprawdź jakie konferencje dla marketingu warto rozważyć w drugiej połowie 2021 roku. Posłuchaj o najnowszych trendach w marketingu, zainspiruj się i nawiąż cenne kontakty!

Czytaj więcej
eCommerce – jakie umiejętności rozwijać, aby znaleźć pracę i odnieść sukces w tej branży?
25 marca 2021
eCommerce – jakie umiejętności rozwijać, aby znaleźć pracę i odnieść sukces w tej branży?

Pandemia koronawirusa przyśpieszyła rozwój branży eCommerce oraz znacznie zwiększyła zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się e-handelm. Sprawdź jakich umiejętności szukają pracodawcy eCommerce.

Czytaj więcej
Social media marketing
26 lipca 2021
Social media marketing

Social Media Marketing stwarza niepowtarzalną szansę dla marek i firm na nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami. Jakie są zalety obecności w mediach społecznościowych, od czego zacząć?

Czytaj więcej
Marketing i reklama: szkolenia, kursy i konferencje

Zostaw e-mail i otrzymuj powiadomienia o nowych kursach i szkoleniach dotyczących marketingu i reklamy!