Baza szkoleń, kursów i konferencji dla marketingu, reklamy i PR!

  • Znajdź szkolenia, kursy i konferencje dedykowane dla marketingu, reklamy i PR
  • Poznaj program kursów i szkoleń marketingowych oraz ich cennik
  • Wybierz wydarzenie dla siebie i zarejestruj się online!
  • Znajdź szkolenia, kursy i konferencje dedykowane dla marketingu, reklamy i PR
  • Poznaj program kursów i szkoleń marketingowych oraz ich cennik
  • Wybierz wydarzenie dla siebie i zarejestruj się online!
szkolenia, kursy i konferencje dla marketingu, reklamy i PR
Przewiń stronę

Marketing, Reklama, PR: 285

  • Online, 14 - 15 października 2021
  • już od 1295 PLN
już od 1295 PLN
  • Warszawa, 12 - 13 października 2021
  • już od 1895 PLN
już od 1895 PLN
  • Online, 27 września 2021
  • już od 595 PLN
już od 595 PLN
  • Online, 14 września 2021
  • już od 495 PLN
już od 495 PLN

Writing B2B

  • Online, 31 sierpnia 2021
  • już od 1095 PLN
już od 1095 PLN
  • Online, 17 września 2021
  • już od 998 PLN
już od 998 PLN

Lejki sprzedażowe

  • Online, 15 września 2021
  • już od 1895 PLN
już od 1895 PLN
  • Online, 24 sierpnia 2021
  • już od 690 PLN
już od 690 PLN
Artykuł

Marketing, reklama, PR

Wbrew pozorom nawet najstaranniej wymyślony, opracowany i przygotowany produkt nie ma szans na wzbudzenie zainteresowania grupy docelowej bez określonej strategii i działań związanych z wprowadzeniem go na rynek. To właśnie rola marketingu, który często wiąże się również z dziedzinami takimi jak PR i reklama. Sprawdź, czym zajmują się te sektory i jaką rolę odgrywają w firmie.

Czym jest marketing?

O marketingu napisano wiele. Co więcej, nie ma on jednej konkretnej definicji. Za najpopularniejszą uznaje się jednak tą sformułowaną przez Philipa Kotlera. Według niej jest to „proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów”. Można z niej bez trudu wywnioskować, że w marketingu chodzi o zaspokajanie potrzeb klientów poprzez dostarczanie im wartościowych produktów i przy jednoczesnym wypracowywaniu zysku. W zasadzie więc to właśnie o tę dziedzinę opiera się cała istota funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Rodzaje marketingu

Z powyższej definicji można również wywnioskować, że marketing jest dziedziną bardzo szeroką, mogącą obejmować realizację wielu zadań. Można ją również podzielić na co najmniej kilka odrębnych gałęzi nazywanych również rodzajami marketingu. Ich ważną cechą jest dynamika – wraz z upływem czasu i zmianami tendencji rynkowych niektóre się rozwijają, a inne zanikają, by ustąpić miejsca całkiem nowym. Jakie rodzaje marketingu cieszą się popularnością?

  • Brand marketing, czyli zarządzanie marką - technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów znjomości istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. 
  • Marketing produktowy zajmuje się rozwojem produktu lub marki. Podejmowane w ramach niej działania mają na celu zwiększenie ich rozpoznawalności oraz sprzedaży.
  • Marketing analityczny to dziedzina polegająca na pozyskiwaniu i analizie informacji o klientach w celu lepszego dopasowania produktu lub usług do ich potrzeb i zwiększenia sprzedaży.
  • Marketing internetowy (digital marketing) to szeroka dziedzina, która obecnie znajduje się w fazie rozkwitu. Obejmuje ona różne rodzaje działalności prowadzonej w przestrzeni cyfrowej (internetowej) – od pozycjonowania (SEO), poprzez social media, aż po content marketing, czyli zwiększanie zainteresowania marką lub produktem poprzez publikowanie ciekawych, angażujących treści.

Ponadto można wyróżnić podział na outbound i inbound marketing. Ten pierwszy obejmuje działania skierowane „na zewnątrz” – do osób nieoczekujących kontaktu od danej firmy (to np. telemarketing czy wysyłanie ofert e-mailowych do potencjalnych klientów). Ten drugi skupia się na przyciągnięciu właściwego klienta do oferty firmy – np. poprzez wspomniane już ciekawe i przydatne treści.

Marketing a reklama i PR

Pojęcie marketingu często wiązane jest również z dwoma pokrewnymi dziedzinami, jakimi są reklama i PR. Co oznaczają te pojęcia?

  • Reklama to zasadniczo pojęcie węższe, jeden ze składników marketingu. Jest to sposób bezpośredniego przekazywania informacji o ofercie w celu zwrócenia na niego uwagi. Ma ona wiele funkcji i może przyjmować różne formy.
  • PR (public relations) to z kolei dziedzina uważana za szerszą od marketingu. Polega ona na świadomym, zaplanowanym i długotrwałym pielęgnowaniu stosunków z otoczeniem, w celu pielęgnowania określonego wizerunku i budowania relacji z klientami czy zwolennikami.

W obrębie firmy działy marketingu, reklamy i PR zwykle ściśle ze sobą współpracują. W mniejszych organizacjach mogą też tworzyć wspólną jednostkę.

Cele działań marketingowych, reklamowych i PR-owych w nowoczesnej firmie

Głównym celem działań związanych z marketingiem jest wypromowanie marki czy produktu i zwiększenie dzięki temu zysków przedsiębiorstwa. Coraz częściej traktuje się jednak ten temat znacznie szerzej. W nowoczesnym ujęciu marketing (wraz z reklamą i PR) powinien opierać się o całościowe nakierowanie organizacji na klienta i rynek. Oznacza to konieczność postrzegania marketingu w sposób systemowy. Podejmowane działania muszą być koherentne i powinny obejmować różne metody czerpiące zarówno z reklamy, jak i PR czy wielu rodzajów marketingu.

Jak zbudować nowoczesny dział marketingu w firmie?

Jak upewnić się, że dział marketingu w Twojej firmie pracuje zgodnie z najnowszymi normami i trendami? Kluczem jest odpowiedni personel. Marketing jest dziedziną bardzo dynamiczną i zmieniającą się, dlatego osoby pracujące w branży powinny być nakierowane na ciągły rozwój i doskonalenie swoich umiejętności. Ważna jest otwartość na zmiany i możliwość szybkiej implementacji nowych schematów postępowania. Przedsiębiorca chcący zachować konkurencyjność na rynku zdecydowanie nie powinien unikać inwestowania w kompetencje działu marketingu, reklamy czy PR. Branżowe szkolenia i kursy to sposób na to, by zawsze trzymać rękę na pulsie w zakresie najnowszych trendów i skutecznych metod postępowania.

Szkolenia marketingowe w firmie, kursy marketingowe i kursy PR

Obecnie coraz częściej zwraca się uwagę na rolę marketingu w przedsiębiorstwie. To jeden z najskuteczniejszych sposobów, by wyróżnić się na nasyconym rynku. Spójne, przemyślane i odpowiednio dopasowane do charakteru firmy oraz jej klientów działania marketingowe pozwalają bezpośrednio i pośrednio wpływać na sprzedaż – zarówno poprzez bardziej oczywiste formy promocji i reklamy, a także działania takie jak telemarketing czy budowanie wizerunku. Dlatego wykwalifikowane w tym kierunku osoby powinny współpracować z każdą firmą chcącą odnieść sukces. Między innymi z tego powodu popularność kursów i szkoleń marketingowych wciąż wzrasta. Również w PR firmy widzą ogromną szansę na budowę pozytywnego wizerunku i pozyskanie nowych klientów dzięki umiejętności kontaktu z mediami i otoczeniem, a dzięki temu budowania pozytywnego PR. Umiejętności te pracownicy firm mogą zdobywać w trakcie dedykowanych kursów PR.

Marketing cyfrowy kluczem do sukcesu firmy

Zainteresowaniem przedsiębiorców w dzisiejszych czasach cieszy się głównie marketing cyfrowy (digital marketing) wraz ze wszystkimi jego odnogami. Nie da się nie zauważyć, że Internet absolutnie zdominował wiele sfer życia. To w sieci poszukujemy informacji, robimy zakupy, a nierzadko także pracujemy. Jednocześnie jest to najbardziej bezpośredni kanał komunikacji, którym można docierać zarówno do ogromnych mas, jak i do każdego klienta z osobna.

Jednocześnie digital marketing sam w sobie wymaga stosunkowo niedużych nakładów finansowych. Ta dziedzina wiąże się jednak z ogromem technik, narzędzi i aplikacji służących różnym aspektom działań marketingowych. Jest również bardzo szeroka i powinna łączyć zróżnicowane działania – począwszy od SEO i content marketingu, a skończywszy na mediach społecznościowych (social media marketingu). Nauczyć się zasad digital marketingu oraz poznać najnowsze trendy w tej dziedzinie można na specjalistycznych szkoleniach.

Szkolenia marketingowe dla pracowników – czy warto?

Chcąc prowadzić skuteczne działania marketingowe, pracodawcy mogą zastosować jedną z kilku technik. Niemniej jednak zawsze warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Marketing traktowany „z doskoku” i prowadzony w nieprzemyślany sposób może przynieść więcej szkody niż pożytku, a przede wszystkim nie będzie efektywny z punktu widzenia wydawanego budżetu i osiąganych efektów.

Idealnym rozwiązaniem dla większych firm jest zatrudnienie całego działu marketingu, który powinien czuwać nad wszystkimi jego aspektami. Nie oznacza to jednak, że wystarczy wybrać kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach i dać im pracować. Rzeczywistość biznesowa zmienia się niezwykle dynamicznie, a to, co zaledwie wczoraj przynosiło znakomite rezultaty, dziś przestaje działać. Dlatego kluczem do skutecznego marketingu jest stałe dokształcanie. Powinno ono być prowadzone zarówno we własnym zakresie, ale przy poznawaniu nowych technik i trendów najskuteczniejsze jest zdanie się na profesjonalne szkolenia i kursy marketingowe.

Pracodawca chcący zadbać o najwyższy poziom działań marketingowych firmy powinien trzymać rękę na pulsie i inwestować w dokształcanie pracowników. Można zdecydować się na wysłanie na szkolenie szefa działu marketingu, który następnie stanie się mentorem dla swojego zespołu i pokieruje wdrażaniem nowych technik. Dobrym rozwiązaniem jest też szkolenie zamknięte dla całego działu – wówczas program może odnosić się do specyfiki działalności firmy i pomóc w otwarciu jej na nowe narzędzia dla skuteczniejszego marketingu.

Szkolenia marketingowe realizowane są zarówno w postaci szkoleń stacjonarnych, głównie w dużych miastach, takich jak Wrocław, Kraków, Warszawa, Poznań, Lublin, Łódź czy Katowice, jak też w postaci rozmaitych szkoleń online na żywo oraz kursów marketingowych na platformach e-learning oraz w postaci wideokursów. Kurs marketingowy online może być dobrym pomysłem zwłaszcza dla początkujących adeptów marketingu. Wraz z rozwojem umiejętności i doświadczenia warto inwestować w bardziej zaawansowane i specjalistyczne szkolenia marketingowe, a także szkolenia i kursy kończące się uzyskaniem certyfikatów.

Szkolenia z marketingu, PR i reklamy zyskujące na popularności to między innymi:

  • e-marketing - firma w Internecie, pozyskiwanie klientów przez sieć Internet,
  • Public Relations, jak wykorzystać działania PR do budowania marki firmy i produktów,
  • controlling marketingowy, czyli jak mierzyć efektywność marketingu,
  • kursy z wykorzystania programu reklamowego Google Ads,
  • szkolenia i kursy z technologii i narzędzi oferowanych przez firmę Google,
  • szkolenia medialne - jak rozmawiać z mediami i przedstawicielami mediów,
  • Facebook - jak wykorzystać media społecznościowe i platformę reklamową Facebook w działalności biznesowej.
Marketing, reklama, PR