O szkoleniu
Podczas szkolenia zostaną poruszone zagadnienia odnoszące się do istoty i pojęcia reklamacji jak również dotyczące sprzedaży konsumenckiej. Zaproponowane zostaną nowe schematy postępowania w stosunku do nowej grupy uprzywilejowanych przedsiębiorców. Zaprezentowany zostanie ponadto przebieg postępowania reklamacyjnego w firmie oraz pozycja konsumenta w procesie reklamacji. Zostaną określone procedury i dokumenty, które należy zmodyfikować w firmie i dostosować je do nowych regulacji prawnych. Niezwykle ważne jest także postępowanie przed Rzecznikiem Praw Konsumentów jak również postępowanie polubowne oraz sądowe w procesie reklamacji. Omówione zostaną także skutki oddziaływań nowych przepisów oraz sankcje za niezastosowanie się do nich.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Uczestnicy nabędą praktycznych umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń w zakresie rękojmi, gwarancji i odpowiedzialności za szkody spowodowane przez produkty. Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość dogłębnej analizy umów, kart gwarancyjnych stosowanych wobec swoich klientów czy ogólnych warunków umów zarówno pod kątem ich zgodności z prawem, jak i ochrony interesów firmy.
Szkolenie skierowane jest do każdej komórki zajmującej się reklamacją, niezależnie od branży i formy w jakiej ta reklamacja funkcjonuje.
Program szkolenia
MODUŁ I. REGULACJE PRAWNE REKLAMACJI - OMÓWIENIE OSTATNICH ZMIAN PRZEPISÓW
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat podstaw prawnych regulujących kwestię reklamacji i najnowszych zmian przepisów. Omawiane podczas szkolenia aspekty prawne, znajdą swoje źródło w konkretnych przepisach powołanych ustaw.
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 - Kodeks cywilny (tj. Dz. U. 2019, poz. 1145)
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827)
- Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 nr 171, poz. 1206)
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 nr 50, poz. 331 ze zm.)
- Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tj. Dz. U. 2014, poz. 148)
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. 2001 nr 113, poz. 1214)
MODUŁ II. CO TO JEST REKLAMACJA?
Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu - każdy Uczestnik zapozna się z podstawowymi kwestiami dotyczącymi istoty reklamacji. Wyjaśnione zostanie samo pojęcie reklamacji oraz okoliczności jej stosowania.
- Pojęcie reklamacji
- Kto może złożyć reklamację?
- Czemu nie należy bać się reklamacji?
- Przyczyny reklamacji
MODUŁ III. ZMIANY OD 25 GRUDNIA 2014 W ZAKRESIE SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ
Po zakończeniu tego modułu, Uczestnicy zapoznają się z wprowadzonymi zmianami w zakresie sprzedaży konsumenckiej. Poruszane zagadnienia wyjaśnią najistotniejsze uregulowania przy zawieraniu umów, jak również procedurę reklamacyjną.
- Umowy i ich rodzaje
- Ogólne uregulowania przy zawieraniu umów z konsumentami
- Obowiązki przedsiębiorcy przy sprzedaży tradycyjnej
- Sprzedaż na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa
- Obowiązkowe informacje na stronie e-sklepów
- Obowiązkowe podanie numer telefonu przedsiębiorstwa
- Reklamacje i odpowiedzialność sprzedawcy
- Rękojmia z kodeksu cywilnego
- Procedura reklamacyjna
- Informacja o prawie odstąpienia od umowy + wzór formularza odstąpienia od umowy
- Istnienie i treść gwarancji
- Informacja o sposobach płatności
- Brak możliwości obciążania konsumentów dodatkowymi opłatami za zapłatę kartą kredytową
- Mniejsze płatności za korzystanie z infolinii
MODUŁ IV. PROCES REKLAMACJI W FIRMIE
Uczestnicy będą wiedzieli jak wygląda organizacja i proces reklamacyjny w firmie. Poznają także rodzaje reklamacji i ich definicje.
- Organizacja komórki ds. reklamacji
- Odpowiedzialność komórki ds. reklamacji
- Rodzaje reklamacji i ich definicje
- Karta gwarancyjna
- Organizacja i opis postępowania reklamacyjnego w firmie
- Zasady działania serwisantów
MODUŁ V. POZYCJA KONSUMENTA W PROCESIE REKLAMACJI
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy dowiedzą się jak wygląda pozycja konsumenta w procesie reklamacji, jak wygląda tryb zgłaszania reklamacji oraz jakie prawa i obowiązki ma konsument.
- Prawa i obowiązki konsumenta
- Tryb zgłaszania reklamacji
MODUŁ VI. RZECZNIK PRAW KONSUMENTÓW W PROCESIE REKLAMACJI
- Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu Uczestnicy dowiedzą się kim jest Rzecznik Praw Konsumentów i jaka jest jego pozycja w procesie reklamacji. Omówione zostanie postępowanie przed Rzecznikiem oraz jego prawa i obowiązki
- Prawa i obowiązki Rzecznika Praw Konsumenta
- Tryb postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumentów
MODUŁ VII. POSTĘPOWANIE POLUBOWNE W PROCESIE REKLAMACJI
Po zakończeniu tego modułu, Uczestnicy zapoznają się z istotą postępowania polubownego w procesie reklamacji. Omówiona zostanie także kwestia zawierania ugody z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji.
- Ugoda z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji
- Sądownictwo polubowne działające przy Inspekcji Handlowej
MODUŁ VIII. POSTĘPOWANIE SĄDOWE W ZAKRESIE REKLAMACJI
Uczestnicy będą wiedzieli jak wygląda postępowanie sądowe w zakresie reklamacji oraz jakie czynności są podejmowane na każdym jego etapie.
MODUŁ IX. ZAKAZANE KLAUZULE UMOWNE
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy dowiedzą się czym są zakazane klauzule umowne oraz jakie znaczenie ma ich występowanie w umowie.
MODUŁ X. CASE STUDY
Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu – każdy Uczestnik będzie znał praktyczne występowanie omawianych zagadnień w konkretnych stanach faktycznych.
Czas trwania
szkolenie online: 09:45-15:00
Prelegenci

Łukasz Miętkowski
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno-skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych.
Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
Wykształcenie i doświadczenie zawodowe
- Adwokat - Członek Izby Adwokackiej w Krakowie
- Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
- Doktorant w Katedrze Prawa Karnego Materialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Sekretarz Zespołów Ekspertów w Ministerstwie Sprawiedliwości
- Trener prawa współpracujący z największymi wydawnictwami i firmami szkoleniowymi w Polsce
- Wieloletni pracownik i konsultant wiodących kancelarii prawnych
- Doradca biznesowy i prawny klientów instytucjonalnych
- Autor publikacji z zakresu prawa karnego
Obszary specjalizacji
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
Prywatnie
W wolnych chwilach, których niestety nie za wiele, staram się wyłączyć i wyciszyć podróżując i poznając nowe zakątki Europy i świata. Spędzam czas z przyjaciółmi i znajomymi, albo uprawiam sport - w szczególności narciarstwo.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-684 Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
31-101 Kraków
Straszewskiego 17
woj. małopolskie
33-323 Kraków
Straszewskiego 17
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest uregulowanie płatności do min. 7 dni przed szkoleniem
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
